Vitézy Dávid az M0-s fizetőssé tételéről: nem okozna jelentős forgalomnövekedést a fővárosban
A korábbi közlekedési államtitkár nem osztja Karácsony Gergely véleményét, miszerint a változtatással Budapestre 6000 extra autós zúdulhat naponta.
A korábbi közlekedési államtitkár nem osztja Karácsony Gergely véleményét, miszerint a változtatással Budapestre 6000 extra autós zúdulhat naponta.
Az útdíjrendelet módosítása óta eltelt három hónapban a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. tapasztalatai szerint az autósok egyik leggyakoribb tévesztése az volt, hogy a fizetős útszakaszokon a januártól már D2-es kategóriába tartozó járművekre D1-es kategóriában váltottak e-matricát. Ez a szabályozás értelmében jogosulatlan úthasználatnak minősül, és pótdíjfizetési kötelezettséget von maga után – hívta fel a figyelmet a NÚSZ.
Év eleje óta összesen 829 ezer megye e-matrica kelt el, ebből 528 ezer Pest megyében. A januári jogosulatlan úthasználat miatt mintegy 3500 pótdíjfizetési felszólítást küldtek ki. A furgonosok még mindig nem szokták meg, hogy autójukat drágább kategóriába sorolták át január 1-jétől, sokan még a D1 kategóriába sorolják magukat.
A Jobbik és a Demokratikus Koalíció (DK) is kezdeményezte az M0-s autóút ingyenességének visszaállítását a Fővárosi Önkormányzat szerdai ülésén.
A fizetős utak hossza miatt Veszprém megyében a megyei matrica kevesebbet ér: tizenegyszer annyit kell fizetni egy kilométer gyorsforgalmi út használatáért, mint Pest megyében. Veszprém megyében 256 forint egy kilométer, de például Baranyában csak 85 forint.
Nagyon bejött a kormány számítása az új útdíjrendszert illetően. Az útdíjból származó bevétel és az eladott matricák száma is kétszer annyi, mint tavaly ilyenkor. Az új rendszerből származó tervezett többletbevételnek az ötöde két hét alatt összejött – derült ki a NÚSZ Zrt. adataiból.
Az útdíjrendszer átalakításáról döntött a kormány szerdai ülésén: nem lesznek kétmatricás hidak, nem kell fizetni a 4-es út repülőtérre vezető szakaszáért, és kedvezményeket kapnak a nagycsaládosok, valamint a fogyatékkal élők – értesült a Népszabadság.
Az útdíj próbaüzeme január végén lejár, Rogán Antal azt mondta, lesznek változtatások.
A január elsejével fizetőssé tett útszakaszokon tartanak félpályás útlezárásokat január 30-án az MSZP helyi szervezeteinek kezdeményezésére.
A szerdai kormányülésen téma lesz az útdíjrendszer, és több módosításról is dönthetnek. Elsőrosban a fogyatékkal élők és a nagycsaládosok kedvezményeit üthetik nyélbe, a repülőtérre vezető út díjmentesítéséről nincs szó a Magyar Nemzet értesülése szerint.
Egyelőre csak az Android-felhasználók vásárolhatnak kényelmesen megyei és egyéb matricákat, iOS-en csak néhány nap múlva válik elérhetővé a szolgáltatás. A Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-nél regisztrált felhasználók sms-ben is fizethetnek.
Jóval előbb fizetőssé válik az M1-M7-es autópálya bevezető szakasza, mint ahogyan a kormány mondta, így a gyanútlan autósokat lényegében csapdába csalják, és később büntetést fizettetnek velük - írja közleményében a fizetős körgyűrű ellen többször állást foglaló budaörsi polgármester, Wittinghof Tamás.
Az MSZP határozati javaslatot nyújtott be az útdíjrendszer módosítása érdekében, hogy a D1-es és a D2-es kategória összekeverése miatt megbüntetett autósok kapjanak méltányosságot. Erről Heringes Anita szocialista országgyűlési képviselő beszélt az M1 péntek esti műsorában.
A nagycsaládosok és a mozgáskorlátozottak kaphatnának útdíj-kompenzációt egy kormányrendelet-tervezet szerint.
Szigorítják az ellenőrzést a januári türelmi idő után a fizetős utakon – írja a Népszabadság keddi számában.
A több mint 1,7 millió értékesített e-matricából eddig hétezret váltottak vissza az útdíjrendszer legutóbbi módosítását követően – írta a Napi Gazdaság csütörtökön.
Vas megyében a havazás miatt ugyan elmaradt az MSZP félpályás útlezáró akciója, de az ország keleti részében megtartották.
Országszerte több helyszínen tart demonstrációkat a Magyar Szocialista Párt a városokat elkerülő útszakaszok díjmentességéért pénteken.
Péntektől már nem csak Android, hanem iOS operációs rendszerrel működő mobileszközökön is megvásárolhatók az autópálya-matricák.
Nem a megyei matricák bevezetése ellen tiltakoznak, hanem azt szeretnék elérni, hogy azok a városokat elkerülő útszakaszok, amelyek használatáért 2014. december 31-ig nem kellett fizetni, ezután se kelljen.